چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

دندان‌پزشکان بخوانند، مناسب‌ترین کامپوزیت برای بیمار من کدام است؟

دندان‌پزشکان بخوانند، مناسب‌ترین کامپوزیت برای بیمار من کدام است؟

از آنجایی که دندان‌ها یک عامل تاثیرگذار در زیبایی افراد هستند، روش‌های متعددی برای یکدست کردن، سفید کردن و جذاب‌تر کردن آن‌ها وجود دارد. یکی از این شیوه‌ها استفاده از کامپوزیت دندان است که در انواع مختلفی وجود دارد. علاوه بر آن به راحتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و فرم دهی به مواد آن بسیار آسان‌تر از دیگر مواد است. خرید کامپوزیت دندان برای یک دندان‌پزشک همواره معضل بزرگی بوده است. چرا که تنوع مدل‌ها و مارک‌ها باعث گیج شدن دندان‌پزشکان تازه کار و حتی باسابقه شده و انتخاب را برای آن‌ها دشوار می‌کند. در این مقاله با معرفی برخی مواد موجود در بازار به شما در انتخاب بهتر کمک خواهیم کرد.

انواع کامپوزیت

انواع کامپوزیت های دندانی و تاثیر آن بر دندان ها

به طور کلی دندان‌پزشکان مختلف از مارک‌ها و انواع مختلفی از کامپوزیت استفاده می‌کنند. تفاوت این انواع در ماندگاری رنگ، استحکام و کیفیت است و قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. برخی از بهترین کامپوزیت‌هایی که می‌توانید برای بیماران خود استفاده کنید در زیر آمده است.

Universal composites (کامپوزیت های جهانی)

مناسب‌ترین کامپوزیت برای بیمار من کدام است

این نوع کامپوزیت به منظور ترمیم انواع حفره‌ها در دندان‌های جلویی و عقبی استفاده می‌شود. به علاوه با استفاده از تابش نور به دندان‌های بیمار می‌چسبد و حتی با تابش اشعه X هم قابل تشخیص نیست. روکش‌های این کامپوزیت به راحتی جایگذاری شده و شکل می‌گیرند و به ابزارهای شما نمی‌چسبند. علاوه بر آن‌ها با استفاده از کامپوزیت یونیورسال می‌توانید ه طور مستقیم و بدون نیاز به آتل بندی دندان‌ها را روکش کنید. به علاوه سایه‌های زیبای این کامپوزیت به راحتی با مینای دندان ترکیب شده و ظاهری زیبا و طبیعی به دندان می‌بخشند.

نانو کامپوزیت Evanesce

مناسب‌ترین کامپوزیت برای من من کدام است؟

این نوع کامپوزیت به دلیل داشتن ذرات بسیار ریز به طور یکپارچه با دندان مخلوط شده و در نتیجه حاشیه‌های تیره یا آسیب دیده آن را از بین می‌برد. این نوع کامپوزیت معمولا دارای استحکام فراوانی بوده و در برابر سایش و ضربه مقاوم است. علاوه بر آن مواد نرم و روان آن به شما در شکل دهی و منظم کردن سطح کمک بسیاری خواهد کرد و زیبایی چشم نوازی را به دندان‌های بیمار خواهد بخشید.

کامپوزیت میکرو فایبر Brilliant

ذرات موجود در این کامپوزیت دارای اندازه‌های کوچک‌تر از میکرون بوده و بسیار صیقل پذیرند. به علاوه ماندگاری بالایی داشته و کنترل آن‌ها بر روی دندان کار دشواری نیست. اندازه مناسب ذرات آن‌ها باعث شده است که علاوه بر پرکنندگی مناسب زیبایی، دوام و استحکام بسیار خوبی داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از این کامپوزیت زیبایی طولانی مدت دندان‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دندان‌های بیمار خود ببخشید.

Coltene

مناسب‌ترین کامپوزیت برای من کدام است؟

این نوع کامپوزیت‌ها معمولا ترمیم‌پذیر بوده و چسب و سایه سرخود دارند. بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها نیازی به استفاده از چسب مخصوص یا انجام فرایند سایه زنی نبوده و همین موضوع باعث کاهش خطاها و صرفه‌جویی در وقت می‌شود. برای پوشاندن انواع لک و زردی بر روی دندان، ترمیم دندان‌های شکسته یا پر کردن شکاف‌های میان دندان از این کامپوزیت استفاده می‌شود. از آنجایی که این کامپوزیت از مواد روان کننده چسبنده ساخته شده است، دارای دوام و استحکام بالایی نیز هست.

کامپوزیت یونیورسال TPH Spectra

مناسب‌ترین کامپوزیت برای بیمار من کدام است؟

این ماده کامپوزیت به خوبی با دیگر دندان‌های بیمار سازگار شده و حالت طبیعی دندان‌ها را حفظ خواهد کرد. همین ویژگی سبب می‌شود که شما نیازی به صرف وقت فراوان برای سایه زنی یا یکدست کردن رنگ دندان‌ها نداشته باشید. این مواد از فناوری پرکننده SphereTEC ساخته شده و به راحتی قابل کنترل هستند. ترکیبات اصلی آن‌ها نیز به گونه‌ای است که تا مدت‌ها براق باقی مانده، لک نمی‌گیرند و تغییر رنگ نمی‌دهند.

Ti Core Flow plus

این ماده یک کامپوزیت همه‌کاره، اقتصادی و چندمنظوره را به بیمار شما ارائه خواهد داد. مواد اصلی آن با استفاده از تیتانیوم و لانتانید تقویت شده و به همین دلیل مقاومت بالایی در دندان ایجاد می‌کنند.

G-aenial Sculpt

این ماده کامپوزیت از ذرات شیشه‌ای باریم ساخته شده و دارای مقاومت بالایی در برابر سایش و جمع شدگی است. علاوه بر آن به دلیل سطح براق و صیقلی برای ترمیم‌های کلاس I-V مناسب است. طول عمر این ماده بر روی دندان بالا است و هنگام استفاده به ابزارهای دندانپزشکی نمی‌چسبد.

CG آمریکا

این مواد از نوع کامپوزیت نانو هیبریدی بوده که به راحتی قابل پخش شدن هستند. شما می‌توانید از این ماده برای ترمیم‌های کلاس III و V استفاده کنید.

Ivcolar Vivadent

این ماده کامپوزیت از نوع مواد روان کننده یونیورسال است که برای پر کردن حفره‌های عمیق دندان و شکاف‌های میان دندانی استفاده می‌شود. برای استفاده از این ماده باید آن را با استفاده از یک از یا رول آغشته به اتانول بر روی دندان بگذارید و سپس به آسانی آن را پرداخت کنید. اندازه ذرات این ماده کوچک‌تر از میکرون بوده و باعث بهبود مقاومت آن می‌شود.

Kuraray America (کورارای آمریکا)

این ماده اولین ماده کامپوزیت دندانی است که ترکیباتی مشابه ترکیبات طبیعی دندان‌ها دارد. به همین دلیل می‌توان برای پر کردن انواع حفره‌ها و ترمیم دندان‌های شکسته یا آسیب دیده از آن استفاده کرد. ترکیبات اصلی این ماده در برابر شوک و فشار مقاوم هستند. بنابراین استفاده از آن برای افرادی که دندان قروچه می‌کنند یا دندان‌هایی شکننده و آسیب‌پذیر دارند بسیار مناسب است.

Tokuyama Dental America (توکویاما دندان آمریکا)

این ماده کامپوزیت از نوع نانو هیبریدی بوده و جزء باکیفیت‌ترین مواد موجود در بازار است. سازگاری و انعطاف‌پذیری بالای این ماده کنترل آن بر روی دندان را راحت‌تر کرده و پس از فرم دهی نیز خراب نمی‌شود. به علاوه نیاز به ساده زنی در این ماده وجود ندارد. چرا که رنگ آن متناسب با دندان‌های طبیعی طراحی شده است.

سخن پایانی

خرید کامپوزیت دندان برای دندان‌پزشکان همواره یک معضل بوده است. تنوع مواد کامپوزیت و آسیب‌های موجود در دندان‌ها بیماران بسیاری از آن‌ها در میان استفاده از ماده‌های مختلف دو به شک کرده است. در این مقاله تلاش کردیم با معرفی برخی از معروف‌ترین مواد کامپوزیت این انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم. توجه کنید که با پیشرفت علم ترکیبات مواد کامپوزیت نیز پیشرفت کرده و به روز می‌شوند. بنابراین بهتر است با مراجعه به سایت‌های معتبر دندانپزشکی همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

نظر خود را بیان کنید
فیلترها
Sort
display