چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

ماسک مناسب برای مقابله با اومیکرون !

ماسک مناسب برای مقابله با اومیکرون !

 

این روزها در کشورمان تعداد موارد فوتی در اثر کرونا به زیر 50 نفر رسیده است و مدتی است که از آمار وحشتناک فوتی های چندصد نفره فاصله گرفته ایم و این موضوع بخش زیادی را مدیوون اثر بخشی واکسن هاست .

این روزهای خوب ادامه دار خواهند بود اگر نسبت به سویه های جدید ساده انگاری نشده و انها را کماکان جدی بگیریم . واکسیناسیون دوز سوم را انجام داده و به رعایت کردن موارد بهداشتی و استفاده از ماسک ادامه دهیم .

 

اما ماسک مناسب در مقابل اومیکرون چیست ؟

 

ابتدا باید بدانیم که دو عامل موثر بر بیماری کووید 19 لود یا همان تعداد ویروس و زمان مواجهه هست . حال این دو مورد به چه معناست ؟

برای ابتلا به بیماری باید تعداد مشخصی از ویروس وارد بدن فرد شود و این مورد حتی بر روی شدت بروز علایم هم تاثیرگذار هست اما در سویه جدید کرونا با نام اومیکرون تعداد ویروس مورد نیاز برای وارد شدن به بدن فرد و مبتلا کردن به بیماری کووید 19 بسیار کمتر از سویه های دیگر مانند دلتا می باشد . همین موضوع باعث پخش ویروس در زمان بسیار کمتر و با سرعت بیشتری در جامعه می شود . بنابراین طبق نظر سازمان جهانی بهداشت یکی از بهترین روش ها برای مقابله با ورود ویروس کرونا با سویه اومیکرون به بدن استفاده از ماسک است . به همین دلیل توصیه می شود در این دوران افراد به تنهایی از ماسک های نامناسب مانند ماسک های پارچه ای استفاده نکنند و آنها را با ماسک های پزشکی به کار ببرند .

 

از جمله ماسک های مناسبی که در حال حاضر میتوان استفاده کرد ماسک های KN95 , N95 , KF94  و ماسک های سه لایه جراحی پزشکی یا پرستاری می باشد .

 

راهکار تشخیص ماسک اصل :

از جمله مهم ترین لایه هایی که در ماسک ها استفاده می شود ملت بلون و اسپان باند هستش که توجه به اصل بودن ملت بلون از جمله شاخص های مهم برای تشخیص کیفیت ماسک می باشد .

ملت بلون پارچه ای نبافته است که الیاف بسیار ریز و غیر قابل نفوذی داشته و نسبت به اسپان در برابر پاره شدن مقاومتی تدارد ، اما در مقابل نفوذ میکروارگانیسم ها از جمله ویروس ها مقاومت بالایی دارد .

راهکارهای تشخیص ملت بلون اصل :

  1. آب و سایر مایعات از آن عبور نمیکند .
  2. مهم ترین ویژگی ملت بلون مقاوم بودن در برابر آتش است . این پارچه آتش نمی گیرد بلکه فقط بافت ان تخریب شده و تبدیل به مایع می شود مانند واکنش پلاستیک در مقابل آتش و حرارت .
  3. جنس ملت بلون باید شبیه الیاف در هم تنیده باشد و به راحتی بتوان ان را تکه تکه کرد مانند کاغذ .

 

ماسک KN95  :

این نوع ماسک ها تا 100 درصد از نفوذ باکتری ها ، ریز ذرات و گردوغبار و همچنین تا 95 درصد از نفوذ ویروس جلوگیری میکنند .

در این نوع ماسک ها علاوه بر ویژگی های گفته شده مواردی همچون بازده فیلتراسیون ، میزان مقاومت تنفسی ، میدان دید ، نشتی ، اشتعال پذیری ، اتصالات و قطعات آن ، فضای خالی داخل ماسک برای تنفس راحت تر و در انتها بسته بندی بررسی می شود تا تاییدیه لازم را دریافت کنند . یکی از بهترین ماسک های KN95  که دارای تاییدیه می باشد ماسک های SUI ZHIAN KN95  می باشد .

 

ماسک KF94  :

این ماسک ها نیز به دلیل طراحی خاص خود خیلی زود جایگاه خود را در بین استفاده کنندگان روزمره از ماسک پیدا کرده و در انواع مختلف با تعداد لایه های متفاوت عرضه می شوند . از بهترین ماسک های این مدل میتوان به فست ماسک KF94  و ماسک بوفالو KF94 اشاره کرد که در ابعاد مختلف کودک و بزرگسال تولید می شوند . این ماسک ها دارای دو لایه رویی و زیرین اسپان با ضخامت بسیار بالا هستند و در مدل های 4 لایه دارای د.لایه ملت بلون ، در مدل های 5 لایه دارای 3 لایه ملت بلون و در نهایت در مدل های 6 لایه دارای 4 لایه ملت بلون می باشند که بیشترین حد محافظت را دارا می باشند .

ماسک ها سه لایه جراحی یا پرستاری :

این ماسک ها مدل های معمول ماسک ها هستند که ار قدیم الایام مورد استفاده قرار گرفته و دارای یک لایه ملت بلون در وسط می باشند . تنفس با این ماسک ها راحت تر بوده اما به دلیل باز بودن کناره های این ماسک در اکثر مدل ها و کم بودن لایه های این ماسک توصیه می شود با ماسک های دیگر همزمان مورد استفاده قرار بگیرد . در مدل های جدید این ماسک سعی بر این است که از کناره های باز ماسک کاسته شود تا کمترین نفوذ را داشته باشد و یکی از همین مدل های جدید ماسک پارسا می باشد . 

 

باید توجه داشته باشیم که با استفاده از ماسک نه تنها از گردش ویروس در جامعه جلوگیری میکنیم بلکه در صورتی که با فرد مبتلا روبرو شویم احتمال مبتلا شدن خود ما به ویروس کرونا بسیار بسیار کمتر است و حتی در صورت وارد شدن ویروس به دلیل کم بودن تعداد آنها به نوع خفیف کرونا دچار خواهیم شد . 

نظر خود را بیان کنید
فیلترها
Sort
display