چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

انواع روش های سفید کردن طبیعی دندان

انواع روش های سفید کردن طبیعی دندان

انواع روش های طبیعی سفید کردن دندان

لبخند زیبا حق شماست

در عکس بالا اولین چیزی که توجه شمارو جلب کرد چیه ؟ لبخندی که به خاطر خرابی دندان نا زیبا جلوه میکنه . از قدیم همیشه آدمها برای ارتباط برقرار کردن با همدیگه لبخند میزدن مخصوصا وقتی برای اولین بار همدیگه رو میبینن. پس مرتب و تمیز بودن و بالطبع سفید بودن دندون ها تاثیر زیای تو چهره شما داره . روش های زیادی برای سفید کردن دندان وجود داره ولی کدوم روش موثر تره ؟ کدوم ایمن تره و به دندان ها آسیب نمیرسونه ؟ بیایید با هم بررسی کنیم !

روش های سنتی

انواع روش های خانگی و سنتی وجود داره که میشه با اونها در منزل سفید کردن دندان ها رو انجام داد مثل استفاده از زغال فعال و زردچوبه و نشاسته و مواد در دسترس دیگه اما آیا واقعا موثر هستن ؟ هیچ کس به طور قطع نمیتونه بگه چون هر کسی دندان ها و لثه متفاوتی داره که ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن . به علاوه ممکنه روش غیر استانداردی باشه و به جای مفید بودن مضر باشه . پس صرف اینکه توی یه شبکه اجتماعی یا سایت روشی نوشته شده نمیتوان آن را تست کرد . پس بهترین راه حل برای سفید کردن دندان چیست ؟

 

روش های جدید

امروزه در اکثر نقاط دنیا استفاده از روش های جدید سفید کردن دندان مثل کامپوزیت و لمینت های سرامیکی که روشی تهاجمی محسوب میشه ، مرسوم شده که حتی بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور سیاسی و هنری از این روش ها ممکنه استفاده کنن اما این روش ها هم هزینه بر هستن هم اینکه خیلی به مهارت دکتری که انجام میده بستگی داره . علاوه بر هزینه های بالا ، مراقبت های همیشگی و احتمال آسیب به دندان های خود ما وجود داره بنابراین انتخاب این مدل با ریسک بالا همراهه و باید راجب اون تحقیق کنید و بعد از جمع بندی انتخاب درستی داشته باشید .

 

بلیچینگ

سفید کردن دندان با استفاده از انواع بلیچینگ ها یکی از بهترین روش های غیرتهاجمی ، ایمن و با نتیجه مطلوب است .

این سفید کردن دارای دو مدل است :

بلیچینگ آفیس یا مطب : بلیچینگ office  بلیچینگ آفیس فقط در یک جلسۀ یک‌ ساعته در مطب‌ها یا کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی و با استفاده از مواد 35 و 40 درصد انجام می شود و با کمک کرفتن از دستگاهی به نام لایت کیور نتیجه مطلوب را به شما هدیه می دهد . مواد بلیچینگ حاوی نوعی از پراکسید هیدروژن است. بدین ترتیب که دندانپزشک شما، اول یک ماده را برای پوشش‌دادن و حفظ لثه‌ها در اطراف دندان‌ها اعمال می‌کند. سپس عامل سفید‌کننده روی دندان قرار می‌گیرد.

بلیچینگ های آفیس دارای کیت های مختلف است که یک سری از این کیت‌ها با دستگاه لایت کیور و تاباندن اشعه کار می‌کند و یکسری دیگر بدون نیاز به اشعه و نور، خودشان روند روشن‌شدن را انجام می‌دهند. این اشعه یا نور فقط در فعال‌شدن مواد روی دندان‌هایتان تأثیر می‌گذارد و دیگر کیت‌ها بدون نیاز به نور، خود‌به‌خود فعال می‌شوند.

نکتۀ مهم اینکه هیچ‌کدام از این مدل کیت ها به هم دیگر ارجحیت ندارند. یعنی این تصور عموم که فکر می‌کنند اشعه‌ای که به مواد بلیچینگ تابانده می‌شود، لیزر است و تأثیر بهتری در درمان دارد، غلط است. نور باعث افزایش سرعت واکنش محصول سفید‌کننده می‌شود.

باید توجه کنید که به هیچ عنوان از مواد آفیس در منزل استفاده نکنید چون باعث سوختن و آسیب به لثه شما می شود .

مراحل بلیچینگ آفیس دندان  معمولا به این شکل است:

  1. تمیز کردن دندان‌ها و انجام فرآیند جرم گیری
  2. محافظت از بافت لثه با کمک مواد مخصوص
  3. اعمال یک ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن بر روی دندان ها به مدت 15 تا 30 دقیقه.
  4. در طی مدت زمانی که ژل سفید کننده بر روی دندان ها قرار می گیرد، برای فعال کردن مواد سفید کننده موجود در آن از دستگاه لایت کیور یا لیزر استفاده می شود. ممکن است چند بار نیاز باشد تا به دندان ها ژل زده شود و هر بار 15 تا 30 دقیقه زمان اختصاص میابد. پس از، هر بار ساکشن کردن ژل، میزان سفیدی دندان ها چک می شود تا ببینند آیا دندان ها آنطور که خواسته شده، سفید شده اند یا خیر.
  5. اگر دندان ها بیش از حد دچار تیرگی، زدی و خلاصه تغییر رنگ باشند ممکن است در یک جلسه با کمک بلیچینگ دندان در مطب سفید نشوند و نیاز به یک یا دو جلسه دیگر باشد.
  6. در نهایت پس از اتمام درمان، یک کیت بلیچینگ در منزل برای استفاده در خانه و بیشتر شدن مدت زمان سفید بودن دندان ها به بیمار داده می شود.

 

بلیچینگ هوم یا منزل : بلیچینگ هوم با درصد های 16 و 22 مناسب استفاده در منزل هستند . این بلیچینگ ها تکمیل کننده درمان در مطب هستند و به گرفتن نتیجه حداکثری منجر می شوند . اما اگر قبلا یکبار بلیچینگ انجام داده اید و هنوز دندان های شما سفیدی خود را تا حدودی حفظ کرده تنها با استفاده مجدد از این بلیچینگ ها می توان به سفیدی دلخواه و طبیعی رسید .

در بلیچینگ در منزل، لزوم استفاده از آن، تعداد دفعات استفادۀ آن در هر ماه و نیز مدت‌زمان استفاده از آن در داخل دهانتان، فقط و فقط به نظر دندانپزشک معالج شما بستگی دارد؛ زیرا این مدت‌ زمان و مقدار استفاده و شرایط استفاده از این درمان زیبایی با‌توجه‌به شرایط دندان‌های هر فرد متفاوت است .

بنابراین توصیه می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی از بلیچینگ‌های داخل بازار که خارج از دایرۀ درمانی است، سرخود استفاده نکنید و برای استفاده از هرگونه مواد سفید‌کنندۀ درمانی که حتی در داروخانه‌ها موجود است هم با دندانپزشک یا مشاور متخصص آن حوزه مشورت کنید. زیرا درصد و نوع استفادۀ هرکدام از بلیچینگ‌ها برای همه توصیه نمی‌شود و بسته به رنگمایه و وضعیت دندانی شما درمان صورت می‌گیرد.

مراحل بلیچینگ هوم به این صورت است :

  1. ابتدا دندان ها را با مسواک و نخ دندان به خوبی تمیز کنید
  2. ماده سفید کننده بلیچینگ را درون تری‌ها قرار دهید.
  3. سپس قالب ها را روی دندان قرار دهید.
  4. اگر مواد سفید کننده از قالبها بیرون آمد، سریع آن را با دستمال پاک کنید.
  5. مدت زمان قرار دادن تری‌ها روی دندان، حداقل 1 ساعت می‌باشد. بعد از خارج کردن قالب ها، دندانهایتان را با آب کامل بشویید .

بلیچینگ اصل را از کجا بخریم ؟

اکنون با توجه به توضیحات بالا شما می دانید کدام روش با بودجه و همچنین روحیات شما سازگاری دارد . قطعا اگر دندان سفید ولی طبیعی و به قول معروف لبخند هالیوودی میخواهید بلیچینگ کردن روشی کاملا متناسب شماست .

فروشگاه طب تیک با تکیه بر سابقه چندین ساله در فروش محصولات دندانپزشکی انواع بلیچینگ ها با برندهای معتبر را موجود دارد . به علاوه برای مشاوره در مورد بلیچینگ ها میتوانید تماس بگیرید و پک مناسب خودتان را انتخاب کنید .

برای مشاوره و ثبت سفارش با شماره های 09352206055 و 02177050058 تماس حاصل فرمایید .

نظر خود را بیان کنید
فیلترها
Sort
display