چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

با انواع دستکش نیتریل بیشتر آشنا شویم

با انواع دستکش نیتریل بیشتر آشنا شویم

انواع دستکش نیتریل به دلیل مقاومت فوق‌العاده‌ای که در برابر سوراخ شدن و یا مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهند؛ در قسمت‌های مختلفی از زندگی ما به کار می‌روند. محیط‌های صنعتی، مطب‌های دندانپزشکی و صنایع خودرو مکان‌هایی هستند که انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل در آن‌ها بیشترین کاربرد را دارند. ویژگی دیگری که سبب محبوبیت دستکش نیتریل در بین افراد شده است؛ عدم ایجاد حساسیت‌های پوستی و از بین رفتن خطر واکنش آلرژیک است. در این مقاله از طب تیک می‌خواهیم شما را با انواع مختلفی از این دستکش پرکاربرد آشنا کنیم.

انواع دستکش نیتریل ازنظر درجه سختی


امروزه دستکش‌های نیتریل ازنظر درجه سختی به دو دسته تقسیم می‌شوند: درجه صنعتی و درجه پزشکی. دستکش نیتریل با درجه صنعتی در مواردی به کار می‌رود که افراد با مواد شیمیایی و حلال‌های سخت سروکار دارند. به همین دلیل در بسیاری از صنایع مانند صنایع خودرو و برخی از مصارف آرایشی مانند تتوکاری نیز از انواع دستکش نیتریل صنعتی استفاده می‌شود.
در مقابل دستکش نیتریل با درجه پزشکی، مناسب افرادی است که به خاطر شغل خود ناچار هستند به‌طور دائم در تماس با عوامل بیماری‌زا مانند خون یا سایر آلودگی‌های محیطی قرار بگیرند. در این موارد استفاده از انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل پزشکی مانع از نفوذ عوامل بیماری‌زا به پوست می‌شود. این نوع دستکش‌ها در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها یافت می‌شوند.
دستکش‌های نیتریل به درجه پزشکی با دقت زیادی آزمایش می‌شوند؛ در این صورت اطمینان حاصل خواهد شد که هر دستکش دوام و قدرت کافی برای مقاومت در برابر عوامل عفونی را خواهد داشت. برخی از انواع دستکش نیتریل پزشکی برای محافظت از افراد در برابر عوامل شیمی‌درمانی، مایعات بدن و عوامل بیماری‌زا مانند خون‌آلوده به HIV طراحی شده است. حسن دستکش‌های نیتریل با درجه پزشکی این است که کوچک‌ترین حساسیتی را ایجاد نمی‌کنند.

انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل ازنظر رنگ

انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل ازنظر رنگ


انواع دستکش‌های نیتریل در بازار امروز با اندازه‌های بسیار متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند که هریک از آن‌ها کارایی خاص خود را دارند. توجه داشته باشید که انتخاب اندازه مناسب می‌تواند باعث بهبود بهره‌وری شما شده و درعین‌حال انعطاف‌پذیری کافی برای انجام کار را نیز ارائه دهد.
در کنار این‌ها انواع دستکش نیتریل در رنگ‌های منحصربه‌فرد نیز ارائه شده‌اند. رنگ‌های مختلف دستکش نیتریل هم کارایی آن‌ها را مشخص می‌کنند و هم نکات مهمی را درباره ایمنی دستکش، به شما خواهند گفت. در کنار این‌ها رنگ‌ها می‌توانند نماینده‌ای از اندازه دستکش نیز باشند. برای مثال دستکش‌های نیتریل آبی یک نوع دستکش استاندارد در پزشکی هستند. این در حالی است که دستکش‌های مشکی بیشتر در صنایعی مانند خودروسازی استفاده می‌شوند که درصد کار با روغن و چربی در آن‌ها زیاد است. به‌این‌ترتیب آثار و لکه‌های باقیمانده از این مواد به‌راحتی پنهان شده و ظاهر دستکش را خراب نمی‌کنند.
در کنار این‌ها نمونه‌های دیگری از انواع دستکش نیتریل در زنگ‌هایی مانند نارنجی، سبز و صورتی در بازار یافت می‌شوند. این نوع از دستکش‌ها می‌توانند به افزایش ایمنی در حین کار کمک کنند. زیرا شما می‌توانید حتی از راه دور تشخیص دهید که کدام‌یک از کارمندان در حین کار دستکش به کار کرده و کدام‌یک از آن‌ها این نکته ایمنی مهم را در نظر نمی‌گیرند. برای محافظت بیشتر، می‌توان از دو لایه دستکش نیتریل با رنگ متفاوت استفاده کرد. در این صورت اگر دستکش به هر دلیلی سوراخ شده و یا دچار آسیب شد؛ آثار آن خیلی زود بر روی دستکش نمایان خواهد شد.


انواع دستکش نیتریل ازنظر ضخامت

انواع دستکش نیتریل ازنظر ضخامت


یکی از ویژگی‌های جالب انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل این است که بسته به نوع کاربرد، در ضخامت‌های مختلفی تولید شده است. بیشتر دستکش‌های نیتریل با درجه صنعتی، ضخامتی در بازه شش تا هشت میلی‌متر دارند. بااین‌حال در مواردی، برای کار با مواد شیمیایی خیلی سخت و یا خطرات زیست‌محیطی، یک لایه محافظتی با دستکش اضافه می‌کنند. به‌طورکلی هرچه ضخامت دستکش نیتریل کمتر باشد؛ انعطاف‌پذیری آن بیشتر خواهد بود اما ممکن است که قدرت حفاظتی آن کاهش پیدا کند. کمترین ضخامت دستکش‌های نیتریل برابر 4 میلی‌متر است.

انواع دستکش نیتریل ازنظر بافت موجود روی دستکش


یکی از مواردی که باعث ایجاد تفاوت در میان انواع دستکش‌های نیتریل می‌شود؛ بافت این نوع دستکش‌ها است. در مواردی که دستکش‌های نیتریل برای پزشکی یا کار در این‌گونه مراکز به کار می‌روند؛ دارای بافت نیستند. اما دستکش‌های نیتریل با درجه صنعتی گه ضخامت بیشتری داشته و برای کار با ابزارهای صنعتی به کار می‌روند؛ به‌صورت بافت‌دار تولید می‌شوند. به‌این‌ترتیب چسبندگی دستکش‌ها به دست افزایش پیدا کرده و مانع از سر خوردن ابزار در حین کار خواهد شد. به همین دلیل انواع دستکش‌های نیتریل بافت‌دار بیشتر در صنایع خودروسازی و لوله‌کشی کاربرد دارند.
نوع دیگری از دستکش‌های نیتریل، به‌صورت ترکیبی بافت‌دار و بدون بافت ساخته می‌شوند. این نوع از دستکش‌ها در قسمت کف دست هیچ بافتی ندارند؛ اما در قسمت نوک انگشتان دارای بافت هستند. به‌این‌ترتیب توانایی شما در زمان کار با ابزارها بهبود یافته و راحت‌تر می‌توانید ابزارهای ظریف را در میان انگشتان خود نگه دارید.

انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل ازنظر پودر

انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل ازنظر پودر


در زمان خرید دستکش نیتریل برای دفتر کار، مطب یا صنعت خود، دو گزینه روبروی شما قرار می‌گیرد: دستکش نیتریل پودری و دستکش نیتریل بدون پودر. دستکش‌های پودری نیتریل از آن جهت مفید هستند که می‌توانند رطوبت اضافی را جذب کنند. درنتیجه شما می‌توانید خیلی راحت دستکش را دست کنید. اما دستکش‌های نیتریل بدون پودر، با روکش کلر یا پلیمر پوشانده می‌شوند؛ بنابراین خیلی دیرتر آلودگی را به خود گرفته و به همین دلیل برای استفاده در محیط‌های پزشکی مناسب‌تر هستند.

انواع دستکش نیتریل ازنظر فناوری به‌کاررفته در ساخت آن‌ها


به دلیل کاربرد گسترده‌ای که انواع دستکش‌های نیتریل دارند؛ دانشمندان در تلاش هستند تا با ایجاد تغییر در ساختار آن‌ها، ویژگی‌های این نوع از دستکش‌ها را بهبود ببخشند. برای مثال اضافه کردن پلیمرهای نیتریل بر پایه آب باعث شده تا مقاومت این نوع دستکش‌ها در برابر سایش و برش افزایش پیدا کند. در کنار این‌ها نوعی از دستکش نیتریل به دستکش تمیز شهرت دارد که در آن درصد مواد شیمیایی به حداقل رسیده است. به همین دلیل این نوع از دستکش‌ها را می‌توان به‌راحتی با استفاده از تابش استریل کرده و در محیط‌های پزشکی مورداستفاده قرار داد.
نوع دیگری از انواع دستکش نیتریل با فناوری جدید، با استفاده از مواد شیمیایی موسوم به شتاب‌دهنده‌ها ساخته شده است. استفاده از این مواد استحکام و کشش دستکش را بهبود بخشیده و هرگونه واکنش آلرژیک احتمالی را از بین خواهد برد. آخرین فناوری به‌کاررفته در انواع دستکش‌های نیتریل، خاصیت سازگاری با محیط‌زیست را به آن‌ها بخشیده است. این دستکش‌ها از مواد آلی ساخته شده‌اند که می‌تواند فعالیت میکروبی آن‌ها را برای تجزیه ساختار مولکولی پلیمر، بهبود ببخشد.

انواع دستکش نیتریل ازنظر فناوری به‌کاررفته در ساخت آن‌ها

سخن پایانی


انواع دستکش نیتریل به دلیل کاربردهای بسیار گسترده‌ای که دارند؛ در محیط‌های مختلف پزشکی و صنعتی مورداستفاده قرار گرفته و می‌توانند در مقابل عوامل مختلفی مانند سوراخ شدن یا مواد شیمیایی مقاومت کنند. مقاومت این نوع دستکش‌ها بر اساس رنگ آن‌ها تعیین شده و همچنین ضخامت آن‌ها نیز متفاوت است. بر این اساس دستکش‌های نیتریل در دو دسته پزشکی و صنعتی قرار می‌گیرند که هریک درجه سختی متفاوتی دارند. امروزه برای بهبود ویژگی‌های انواع دستکش یکبار مصرف نیتریل از مواد مختلفی در آن‌ها استفاده می‌شود.

نظر خود را بیان کنید
فیلترها
Sort
display