چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

با انواع دستکش وینیل بیشتر آشنا شویم

با انواع دستکش وینیل بیشتر آشنا شویم

دستکش‌های وینیل یک گزینه عالی بدون لاتکس برای جلوگیری از ایجاد آلرژی یا حساسیت هستند. از ویژگی‌های خوب انواع دستکش وینیل می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن این نوع دستکش ها اشاره کرد. امکان استفاده آسان از انواع دستکش‌های وینیل نسبت به سایر دستکش‌ها در مکان‌های شلوغ پزشکی، خدمات غذایی یا صنعتی تجربه بهتری را برای افراد  رقم می‌زند. با توجه به اینکه این مدل‌ها از پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته ‌شده‌اند که یک پلیمر ترموپلاستیک است نسبت به دستکش‌های دیگر از طراحی مناسب‌تری بهره‌مند هستند. انواع دستکش یکبار مصرف وینیل کارایی‌های متفاوتی دارند و اغلب به دلیل ضخامت‌های مختلف در محیط‌های متفاوت استفاده می‌شوند. در این مطلب در خصوص این دستکش و انواع آن توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

انواع دستکش وینیل ازنظر کاربرد

انواع دستکش وینیل ازنظر کاربرد


ماده اصلی مورداستفاده در ساخت انواع دستکش‌ یکبار مصرف وینیل یکسان است؛ اما برای اینکه همه افراد بتوانند از این نوع دستکش استفاده کنند، آن را با ضخامت‌ها و میزان مقاومت مختلفی می‌سازند تا در محیط‌های پزشکی، صنعتی و خانگی به کار بیایند. در ادامه این بخش انواع این دستکش ازنظر کاربرد را به شما معرفی می‌کنیم.

1-    دستکش‌های بدون پودر وینیل مناسب مراکز پزشکی


دستکش‌های بدون پودر وینیل مورداستفاده در حیطه پزشکی هستند و برای استفاده در معاینات یا اقدامات پزشکی انتخاب خوبی به حساب می‌آیند. دستکش معاینه پزشکی وینیل از فرمول PVC (پلی وینیل کلراید) پیشرفته ساخته ‌شده است و همان‌طور که گفته شد می‌توانند برای انجام معاینات و اقدامات پزشکی در بیمارستان‌ها، خدمات مراقبت‌های بهداشتی و موارد دیگر استفاده شود.
انواع دستکش‌ وینیل بدون پودر، هنگام پوشیده شدن به شما احساس دستکش‌های لاتکس را انتقال می‌دهند. اما با این مزیت که شما با استفاده از این دستکش‌ها راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این پلاستیک مصنوعی که در ساخت این دستکش‌ها استفاده شده و نبود پودر در آن باعث می‌شود که پوست شما دچار حساسیت نشود و بتوانید برای ساعات طولانی از آن استفاده کنید. انواع دستکش‌های وینیل شامل دو نوع Med-Edge و Sensi-Flex می‌شوند که هر دو دارای طراحی سبک و ظریفی هستند.  همچنین این نوع از دستکش‌های وینیل به علت  بدون پودر بودن مناسب معاینه هستند و برای کاهش خطر آلودگی در محیط‌های پزشکی و غیر استریل مورداستفاده قرار می‌گیرند.

2-    دستکش‌های وینیل مناسب مراکز صنعتی


دستکش‌های وینیل مناسب مراکز صنعتی مانند دستکش‌های مناسب مراکز پزشکی از فرمولاسیون پیشرفته پی‌وی‌سی (پلی وینیل کلراید) ساخته ‌شده‌اند و برای انجام کارهای سبک مانند تمیز کردن میزها و سایر سطوح درزمینه نظافت، صنایع غذایی و ... ایده آل به نظر می‌رسند. به علت عدم استفاده از لاتکس در ساخت دستکش وینیل، می‌توان آن را برای استفاده توسط کسانی که آلرژی یا حساسیت به لاتکس دارند مناسب دانست. انواع دستکش یکبار مصرف وینیل مناسب برای محیط‌های سنعتی، از پوست افراد در مقابل تحریک‌کننده‌های خفیف محافظت می‌کنند. همچنین این دستکش‌ها مقاومت خوبی در برابر مواد شوینده خانگی دارند. این دستکش‌ها نسبت به انواعی که در محیط‌های پزشکی یا خانگی استفاده می‌شوند، دارای ضخامت بیشتری هستند و به همین دلیل می‌توان برای کار با بعضی مواد شیمیایی و اسیدی نیز از آن‌ها استفاده کرد.

3-    دستکش‌های وینیل در صنایع غذایی

انواع دستکش‌های وینیل ازنظر ویژگی‌ها
دستکش‌های وینیل یک انتخاب محبوب برای صنایع غذایی و شرایطی هستند که دوام و محافظت بالا اولویت کمتری دارند و هدف بیشتر رعایت بهداشت است. این دستکش‌ها می‌توانند برای استفاده در هنگام آماده‌سازی غذا یا برای کارکنان فضاهای آشپزخانه یا قنادی انتخاب خوبی باشند؛ چرا که انواع دستکش وینیل مناسب برای کار با مواد غذایی از PVC با پایه نفت ساخته‌ شده‌اند و مقاومت خوبی در برابر نفوذ انواع باکتری یا آلودگی‌های دست به مواد غذایی دارند.
اگرچه ممکن است این نوع از دستکش‌های وینیل نسبت به دیگر انواع آن دوام کمتری داشته باشند؛ اما این دستکش‌ها با هزینه کمتری در دسترس افراد هستند و به همین دلیل خرید آن‌ها به‌صرفه‎تر است. لازم به ذکر است که انواع دستکش وینیل  پودری  یا بدون پودر در رنگ‌های شفاف، مشکی و آبی برای خرید موجود هستند. در صنایع غذایی و بیشتر صنایع پزشکی اغلب از انواع بدون پودر آن‌ها استفاده می‌شود. درنهایت این نکته را باید در نظر داشت که در مقایسه دستکش وینیل و لاتکس به علت عدم ایجاد حساسیت، دستکش‌های وینیل جایگزین مناسبی برای دستکش‌های لاتکس هستند.

انواع دستکش‌های وینیل ازنظر ویژگی‌ها


وجود برخی ویژگی‌ها در انواع دستکش وینیل باعث می‌شود که بتوانید آن‌ها را در محیط‌های مختلفی به کار بگیرید. این ویژگی‌ها همان چیزی هستند که این دستکش‌ها را برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب می‌کنند.

1-    دستکش‌های وینیل کشسان


 دستکش‌های وینیل کشسان با استحکام کششی بیشتر به‌طورکلی در دسته‌ دستکش‌های ترکیبی پلاستیکی طبقه‌بندی می‌شوند و مشابه دستکش‌های معمولی وینیل، این دستکش‌ها جایگزین بسیار خوبی برای لاتکس هستند. وجود خاصیت کشسانی در این دستکش‌ها باعث می‌شود که راحت‌تر در دست بروند و در برابر پاره شدن نیز مقاومت بیشتری داشته باشند.

2-    دستکش‌های وینیل با اندازه مناسب


تهیه دستکش در اندازه مناسب برای هر فردی علی‌الخصوص کارکنان صنایع مختلف یکی از مولفه‌های اصلی کیفیت انجام کار و خدمت‌رسانی است. دستکش‌هایی که خیلی بزرگ هستند هنگام انجام کارهای مختلف دردسرساز می شوند و دستکش‌هایی که خیلی کوچک هستند بیشتر مستعد پارگی هستند. به همین علت انواع دستکش وینیل با اندازه‌های مختلف در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

ویژگی‌های انواع دستکش یکبار مصرف وینیل

مزیت‌های انواع دستکش وینیل
 
با توجه به ساختار  انواع دستکش یکبار مصرف وینیل می‌شود گفت که این دستکش‌ها به علت یکبارمصرف بودن  برای استفاده در محیط‌های غیرعفونی مناسب تلقی می‌شوند. همچنین به علت عدم استفاده از پلاستیک در ساختارشان نگرانی ایجاد حساسیت برای پوست نیز وجود ندارد؛ البته هنگامی‌که دستکش‌های وینیل کشیده یا خم می‌شوند، مولکول‌های ساختار این دستکش دچار تغییر می شوند و یکپارچگی این ساختار به خطر می‌افتد ولی درنهایت دستکش‌های وینیل دارای مزیت‌های مختلفی نسبت به سایر دستکش‌ها به‌ویژه دستکش‌های لاتکس هستند.
ضخامت دستکش‌های یکبارمصرف وینیل معمولا 4 تا 8 میل است. ضخامت ایده آل برای این دستکش‌ها به کاربرد دستکش وینیل موردنظر شما بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی دستکش‌های یک‌بارمصرف وینیل برای کارهایی که انعطاف‌پذیری و حس لامسه ضروری است، انتخاب مناسبی به شمار می‌آِیند. در مقابل، انواع دیگر دستکش‌ها مانند دستکش لاتکس ماندگاری بهتر با انعطاف‌پذیری کمتری را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند.

مزیت‌های انواع دستکش وینیل

مزیت‌های انواع دستکش وینیل


مزیت اصلی دستکش‌های یک‌بارمصرف وینیل این است که هزینه تولید آن‌ها پایین است. همان‌طور که گفته شد، دوام انواع دستکش یکبار مصرف وینیل نسبت به لاتکس و نیتریل کمتر است و محافظت محدودی در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی دارند. دستکش‌های وینیل  برای کارهای سبک مانند کارهایی که نیاز به تعویض مداوم دستکش دارند ازجمله سرو غذا، آماده کردن سالاد و ساندویچ‌های آماده کاملا مناسب هستند. پوشیدن و درآوردن انواع دستکش‌های وینیل بسیار راحت‌تر از دیگر انواع دستکش یکبار مصرف است. چراکه این دستکش‌ها صددرصد فاقد لاتکس، تولیدشده از پلی‌اتیلن بدون پودر، آسان و برای انجام اغلب وظایف مناسب هستند. این دستکش‌ها با طراحی خاص خود به‌عنوان یک دستکش سریع و کارآمد در اختیار شما قرار گرفته‌اند. همچنین جعبه و بسته‌بندی این دستکش‌ها به‌نوعی است که  استفاده از انواع دستکش یک‌بارمصرف وینیل را به‌سادگی امکان‌پذیر می‌کند.
 
همان‌طور که در اوایل متن گفته شد با توجه به  طراحی بدون پودر و بدون لاتکس، استفاده از این دستکش‌ها برای افرادی که به لاتکس و سایر موارد حساس هستند، بسیار مناسب تلقی می‌شود. برای راحتی بیشتر، انواع  دستکش یکبار مصرف وینیل در دسترس هستند؛ بنابراین می‌توانید پس از هر بار استفاده به‌راحتی آن‌ها را دور بیندازید تا محیط کار خود را تمیز و منظم نگه‌دارید. این دستکش‌ها که از مواد وینیل ساخته ‌شده‌اند، راهی عالی برای حفظ سلامت پوست افرادی که در زمینه‌های مختلفی از آماده‌سازی غذا گرفته تا خدمت‌رسانی کار می‌کنند، هستند. همچنین به حفظ بهداشت و جلوگیری از گسترش باکتری و ویروس یا هر آلودگی دیگری نیز کمک زیادی می‌کنند.

جمع‌بندی


انواع دستکش وینیل فاقد مواد حساسیت‌زا، لاتکس و پودر هستند و برای افراد با پوست‌های حساس، به کاهش واکنش‌های آلرژیک کمک می‌کنند. در خدمات غذایی، دستکش‌های فاقد پودر یک گزینه عالی به حساب می‌آیند؛ زیرا خطر آلودگی غذا به پودر را از بین می‌برند و این مزیت بزرگی به ‌حساب می‌آید. ازاین‌رو دستکش وینیل به‌طور مکرر در صنایع غذایی استفاده می‌شود. ضمن اینکه این دستکش‌ها مانع از ایجاد عفونت در زخم‌های باز در محیط‌های بیمارستانی می‌شوند. درواقع برای جنبه‌هایی که دوام داشتن دستکش الویت نیست و بهداشت و امکان استفاده راحت برای شما ارجحیت دارد، انواع دستکش لاتکس می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. در آخر می‌توان گفت که انواع دستکش یکبار مصرف وینیل در هر محیطی همه‌کاره و قابل استفاده هستند.


نظر خود را بیان کنید
فیلترها
Sort
display