چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

چگونه دستانی همیشه سالم و زیبا داشته باشیم ؟

چگونه دستانی همیشه سالم و زیبا داشته باشیم ؟

چگونه دستانی همیشه سالم و زیبا داشته باشیم ؟

تا به حال دچار خشکی پوست دست خفیف و یا در نوع شدید آن اگزمای پوستی شده اید ؟ چه راه حل هایی برای آن پیدا کرده اید ؟

از زمان شیوع ویروس کرونا استفاده از الکل ، محلول های ضدعفونی کننده بر پایه الکل و شستن دست ها با شوینده های شیمیایی تا حد قابل ملاحضه ای افزایش پیدا کرد . به اینها شستشوی مرتب تمام مواد و وسایل را هم اضافه کنید . پوست دست ما همیشه در مجاور مواد شیمیایی ، انواع آلودگی ها و حتی ضربه های فیزیکی که ممکن است خود مستعد عفونت و آلودگی باشند قرار دارد بنابراین توجه به سلامت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

یکی از بهترین راه های جلوگیری از خشکی و آسیب لایه رویی یا اپی درم و لایه میانی یا درم پوست دست استفاده از انواع دستکش های یکبار مصرف است . در این مقاله سعی داریم شما را با انواع دستکش های پزشکی و شباهت ها و تفاوت های انها و مهم تر از همه کاربرد هر کدام آشنا کنیم .

دستکش های یکبار مصرف با مدل ها و کاربردهای مختلف وجود دارند تا سلامت دست های ما را تضمین کنند اما چطور بفهمیم کدام دستکش مناسب ما است ؟

دستکش یکبار مصرف

انواع دستکش ها

دستکش وینیل : شفاف رنگ ، فاقد لاتکس بوده و عوارض لاتکس مثل حساسیت را ندارد ، دستکش های وینیل از پلی وینیل کلرید ( یا همان پی وی سی ) ساخته شده اند که برای افراد دارای حساسیت به لاتکس مناسب است . همچنین در مقابل حلال های شیمیایی مقاومت بیشتری نسبت به لاتکس دارند . اولین خاصیتی که به محض پوشیدن این دستکش‌ها متوجه آن خواهید شد خاصیت کشسانی محصول بوده که در مقایسه با دستکش لاتکس و نیتریل از کشسانی و الاستیکی بسیار پایین‌تری برخوردار هستند. در نتیجه امکان انجام کارهایی که نیاز به ظرافت دست داشته با وجود این دستکش‌ها مشکل خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت برای فعالیت‎هایی که نیاز به دقت بالا و حس لامسه قوی ندارند دستکش وینیل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. زیرا این دستکش‌ها برخلاف سایر دستکش‌ها کاملا به دست نمی‌چسبند.دستکش های وینیل به دلیل نداشتن هیچگونه رنگ و بو مصارف زیادی از جمله در آشپزی ، مراکز درمانی و آزمایشگاهی ، در صنایع چاپ و غیره دارند و قیمت مناسب آن نسبت به سایر دستکش ها آنها را به یکی از دستکش های محبوب تبدیل کرده است .

دستکش وینیل

دستکش لاتکس : لاتکس ها اغلب سفید یا شیری غیر شفاف هستند . در ساخت دستکش لاتکس با استفاده از فرآیند  D.C.P عوامل حساسیت زا را به مقادیر قابل توجهی کاهش داده اند . لاتکس طبیعی از جمله مواد استفاده شده در این دستکش هاست . سطح ریز ضدلغزش این دستکش ها آنها را به دستکش هایی مناسب برای معاینه تبدیل کرده است و در اغلب مصارف عمومی پزشکی از این دستکش استفاده می شود . دستکش های لاتکس به دو نوع پودری و بدون پودر تقسیم می شوند . نوع پودری آن ممکن است در بعضی افراد پس از استفاده طولانی باعث ایجاد حساسیت هایی شود اما با این حال دستکش های پودری راحت پوشیده می شوند ، دیرتر عرق کرده ؛ کمتر به دست می چسبند و پودر آنها گرفتن ابزار مختلف را برای شما به هنگام پوشیدن دستکش راحت ‌تر می‌نماید ؛ همین خواص آنها را به دستکش های پرطرفداری در بین پزشکان و پرستاران تبدیل کرده است .

دستکش های لاتکس دارای کشسانی بیشتری نسبت به وینیل ها هستند و به همین علت بسیار راحت تر پوشیده می شوند . لاتکس ها پایداری بیشتری نسبت به اسید و باز دارند و کاملا مناسب استفاده در آزمایشگاهها ، درمانگاهها و اتاق های غیر استریل هستند . این دستکش ها بسیار ظریف با خاصیت کشسانی عالی هستند و چابکی زیادی به دست ها می دهند و از آنها در کارهایی که نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارند استفاده می شود .

نگران پودر دستکش های لاتکس نباشید چون عمدتا از پودر نشاسته ذرت در آنها استفاده می شود و به هیچ عنوان مانعی برای بهبود بیماری و عفونت به وجود نمی آورند .

دستکش لاتکس

دستکش نیتریل : حتما دستکش های رنگی آبی ، سبز ، مشکی ، بنفش ، صورتی و رنگ های متنوع دیگر را دیده اید که پزشکان ، دندان پزشکان و آرایشگران استفاده میکنند ، دستکش هایی که مقاوت زیاد در برابر خورندگی ، رنگ پذیری و پارگی دارند . بله در مورد دستکش نیتریل صحبت میکنیم . دستکش‌ نیتریل برخلاف دستکش های لاتکس که از لاتکس طبیعی هستند از جنس لاتکس مصنوعی ساخته شده‌اند. درنتیجه نگرانی ناشی از حساسیت به لاتکس به هنگام استفاده از این دستکش‌ها به طور کامل از بین رفته است. این دستکش ها مقاومت بسیار بیشتری حدود 3 تا 4 برابر نسبت به لاتکس دارد اما خاصیت کشسانی آن کمتر بوده و در این مورد به پای لاتکس نمی رسد .

فرمولاسیون این دستکش‌ها سبب مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و سایش شده و از سویی انعطاف بالا، راحتی و کاهش خستگی دست را تضمین می‌کنند . در حالی که کیفیت بالای این دستکش ها باعث شده تا قیمت آنها نیز بیشتر باشد اما این دستکش ها همیشه طرفداران خود را دارد و مورد استفاده های زیادی از جمله تتوآرتیست ها ، آرایشگران کار با رنگ و مواد ، پزشکان و دندان پزشکان ، آشپزخانه ها و رستوران ها ، صنایع و کارخانه ها ، باغبانی و حتی مصارف خانگی قرار می گیرد .

در یک کلام آنچه خوبان همه دارند دستکش نیتریل یکجا دارد !

 دستکش نیتریل

   

کدام دستکش مناسب ما است ؟

با توجه به توضیحات داده شده در بالا اکنون شما میتوانید تصمیم بگیرید کدام دستکش به کار ، سلیقه ، مورد استفاده و حتی بودجه شما نزدیک تر است . اگر خانه دار هستید یا حتی فروشنده و شغل هایی از این قبیل همه نوع دستکش مناسب شماست و باید با توجه به مدت زمان استفاده و قیمت آنها را خریداری نمایید . اگر پزشک ، پرستار ، دندانپزشک و مشاغل نیاز به دقت وظرافت و لامسه بالا مثل دندانساز هستید دستکش های لاتکس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد . اگر در مشاغل زیبایی که با مواد و رنگ کار میکنند ، دندانپزشک یا در آزمایشگاه مواد شیمیایی هستید و یا در کارخانه ها و صنایع و به طولانی مدت کار میکنید انواع نیتریل مناسب شماست . اما یک نکته را در نظر بگیرید که تمام دستکش های ذکر شده غیر استریل بوده و یکبار مصرف می باشند .

انواع دستکش یکبار مصرف

از کجا دستکش مناسب و استاندارد بخریم ؟

شرکت فیاض مجد سلامت با نام تجاری طب تیک نماینده رسمی انواع شرکت های تولید و وارد کننده دستکش های طبی بوده و با توجه به سابقه درخشان این شرکت در توزیع و پخش محصولات پزشکی و در راستای احترام به حقوق مصرف کننده ؛ با تکیه بر این هدف که سلامتی شما مهم است ؛ دستکش های ذکر شده را با مناسب ترین کیفیت و قیمت ها عرضه میکند . این شرکت همچنین به عنوان نماینده رسمی شرکت دستکش حریر ایران آماده همکاری های گسترده با مراکز درمانی و بیمارستان ها ، ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی می باشد . برای سفارش میتوانید با شماره های 09352206055 و 02177050058 تماس بگیرید و یا به سایت طب تیک مراجعه نمایید .

نظر خود را بیان کنید
فیلترها
Sort
display