چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

همه چیز درباره دستکش لاتکس و کاربرد آن

همه چیز درباره دستکش لاتکس و کاربرد آن

 

 

دستکش لاتکس چیست ؟

شاید تعجب کنید که بدانید مواد دستکش های لاتکس به طور طبیعی وجود دارند. در واقع، در حالی که دستکش لاتکس با شکل صنعتی و مرتب خود ممکن است شما را به این باور برساند که این دستکش‌ها کاملاً مصنوعی هستند، اما لاتکس در واقع یک ماده گیاهی طبیعی است.

دستکش

اساساً لاتکس هر پلیمری است که به شکل پایه آب یا چسبناک باشد. لاتکس طبیعی از گیاه لاستیک Hevea brasiliensis مشتق شده است و امولسیون پیچیده ای از پروتئین ها، قندها، روغن ها، نشاسته ها، تانن ها، آلکالوئیدها، رزین ها و صمغ ها است که هنگام قرار گرفتن در معرض هوا منعقد می شوند.

شرکت های تولید کننده لاتکس با گرفتن لاتکس تازه و تبدیل آن از طریق فرآیند اختلاط، انعقاد و خشک کردن، آن را به لاتکس صنعتی تبدیل می کنند .

دستکش یکبار مصرف یک وسیله ضروری در هر محیط مراقبت بهداشتی و درمانی است. آنها نه تنها از کادر درمان و پرستاران و بیماران در برابر قرار گرفتن در معرض میکروب های بالقوه خطرناک محافظت می کنند، بلکه به ایجاد یک زنجیره از بهداشت و مراقبت در سراسر صنعت کمک می کنند.

مواد به کار رفته و نوع طراحی دستکش باعث می شود که برخی از این محصولات برای محیط های مختلف پزشکی مناسب تر باشند. اگر نوع اشتباهی از دستکش را سفارش دهید، ممکن است در نهایت پولتان را هدر دهید و خطر سوراخ شدن و پارگی دستکش را نیز در پی خواهد داشت .

دستکش لاتکس

برای چندین دهه، دستکش لاتکس بدون پودر ستاره دنیای دستکش های یکبار مصرف پزشکی بوده است. این به این دلیل است که دستکش های لاتکس در دهه 1980 و 1990 در برابر پاتوژن های منتقله از خون مانند اچ آی وی ، برای محافظت توصیه می شد. اما همزمان با افزایش محبوبیت آنها، موارد واکنش های آلرژیک نیز افزایش یافت. این مورد منجر به تقاضای بیشتر برای جایگزین های دستکش یکبار مصرف بدون لاتکس، مانند نیتریل و وینیل شد. برای کسانی که حساسیت ندارند، دستکش های لاتکس راحت و نسبتا مقرون به صرفه هستند و درجه بالایی از حساسیت لمسی را دارا می باشند به عبارتی به دلیل نازک بودن آن قدرت لمس در آن از تمام دستکش های دیگر بالاتر است .

به دلیل خاصیت انعطاف‌پذیری بالا، محافظت خوب و راحتی، دستکش‌های لاتکس یکبار مصرف برای اکثر محیط‌های پزشکی مناسب هستند .

دستکش لاتکس یکبار مصرف برای چه مواردی استفاده می شود؟

دستکش‌های لاتکس ( چه دستکش لاتکس پودری و چه دستکش های بدون پودر ) مدت‌هاست که در میان دستکش‌های یکبارمصرف از محبوبیت زیادی برخوردار بوده اند.

راحتی، کشش و حساسیت باعث می شود لاتکس یک ترکیب محبوب در میان جمعیت خاصی باشد: صنعت پزشکی.

در بررسی دستکش های پزشکی - به ویژه دستکش های جراحی – متوجه می شویم مواد کمی می توانند با مهارت و حساسیت لمسی یک دستکش لاتکس برابری کنند. این ویژگی برای کارهایی که نیاز به دقت بسیار بالایی دارند، مانند جراحی بسیار مهم است. گفته می شود، حتی پزشکان معمولی همچنان از دستکش های لاتکس استفاده می کنند. حتی یک معاینه فیزیکی معمولی نیاز به حساسیت لمسی دارد و در این زمینه، دستکش های لاتکس به سختی شکست می خورند.

لاتکس همچنین در بین کارگرانی که نیاز به تعویض مکرر دستکش دارند، بسیار محبوب است، چه در صنعت مراقبت های بهداشتی و چه در جاهای دیگر. البته در بسیاری از موارد، به دستکش های پودری نیاز دارید چون استفاده از این دستکش ها راحت تر است .

لاتکس در بین کارکنان آزمایشگاه نیز محبوبیت دارد چون در برخورد با عوامل بیولوژیکی بسیار خوب عمل می کند، اگرچه لاستیک طبیعی در برخورد با حلال های خاص عملکرد خوبی ندارد.

دستکش های لاتکس برای چه مواردی نباید استفاده شوند ؟

با توجه به موارد گفته شده با وجود اینکه دستکش های لاتکس بسیار برای مصارف پزشکی مناسب هستند اما کاربردهای خاصی وجود دارد که در آن دستکش های بدون لاتکس یعنی دستکش وینیل و نیتریل مناسب تر هستند . دو مورد خاص وجود دارد که شما نباید دستکش لاتکس یکبار مصرف را برای آن استفاده کنید: کاربردهای صنعتی و خدمات غذایی.

چه در یک ساندویچ فروشی یا یک کارخانه تولید گوشت کار کنید، صنایع غذایی مکان مناسبی برای دستکش های لاتکس نیست.

هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا مصرف کننده ممکن است به لاتکس حساسیت داشته باشد وجود ندارد جز استفاده از آن.

از سوی دیگر، لاتکس مقاوم ترین ماده موجود در بازار در برابر سوراخ شدن نیست و اگر با ماشین آلات یا چاقو کار می کنید میتواند مشکل ساز شود.

در کل اینکه کدام دستکش مناسب شما است کاملا بستگی به کاربرد دارد. اگر فقط در حال سرو غذا هستید و از دستکس فقط به خاطر بهداشتی بودن آن استفاده می کنید ، دستکش های وینیل کاملا مناسب شما هستند . با این حال، اگر با ماشین آلات کار می کنید، به محافظت از دستکش های نیتریل نیاز دارید.

انتخاب دستکش های یکبار مصرف

کاربرد دستکش برای شما و موادی که با آن سر و کار دارید مهم ترین دلیل برای انتخاب دستکش است .

در اغلب موارد، هنگامی که کادر درمان و پزشکان به دستکش نیاز دارند، لاتکس انتخاب اول آنها است . سطح حساسیت و مهارت لمسی بی نظیر آن که برای کارهای دقیقی که ممکن است جان یک نفر را نجات دهد ، بسیار مهم است.

اگر به دوام بیشتری نیاز دارید، دستکش های نیتریل باید اولین انتخاب شما باشند. در واقع، دندانپزشکان اغلب نیتریل را به جای لاتکس انتخاب می کنند زیرا در برابر سوراخ شدن مقاوم تر است.

در نهایت، اگر تنها چیزی که نیاز دارید یک محافظ بهداشتی اولیه است ، معمولاً دستکش‌های وینیل انتخاب خوبی هستند.

به دنبال خرید دستکش های لاتکس بدون پودر هستید ؟

اگر به دستکش‌های یکبار مصرف لاتکس نیاز دارید، فروشگاه تجهیزات پزشکی طب تیک انتخاب کاملا درستی برای شماست .

طب تیک به عنوان نماینده رسمی فروش دستکش های حریر و همچنین دستکش های وارداتی ، به شما این اطمینان را می دهد که مناسب ترین قیمت و خدمت را به شما ارائه دهد .

اگر به هر نوع از دستکش های اشاره شده نیاز دارید کافیست در سایت طب تیک آنها را به سبد خرید خود اضافه کنید یا، اگر سفارش عمده و سازمانی دارید با شماره های 09352206055 و 02177050058 تماس بگیرید . تیم خدمات مشتری طب تیک آماده ارائه بهترین ها به شماست .

نظر خود را بیان کنید
فیلترها
Sort
display