چانه زنی ( قیمت کمتر برای خرید عمده محصولی مد نظر دارید ؟ کافیست تماس بگیرید 09352206055-02177050058)

جستجو

چطور یک دندان‌پزشک مناسب انتخاب کنیم؟

چطور یک دندان‌پزشک مناسب انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بهداشت و سلامت فردی افراد مؤثر است رسیدگی به بهداشت دهان و دندان است. همان‌طور که میدانید دندان‌ها یکی از باارزش‌ترین اعضای بدن انسان هستند. سلامت دندان‌ها را حتی می‌توان یکی از عوامل تأثیرگذار در زیبایی و ظاهر افراد در نظر گرفت چرا که دندان‌های سالم، مرتب و تمیز نقش پررنگی در چهره دل‌نشین افراد ایفا می‌کنند. همچنین بسیاری از پژوهشگران معتقدند که رابطه‌ی مستقیمی میان سلامت دندان‌ها و بدن وجود دارد و عدم رعایت اصول بهداشتی دهان و دندان منجر به ایجاد بیماری‌هایی در بدن فرد می‌شود.

همان‌طور که همه میدانیم در همه موارد و به طور خاص در مبحث دهان و دندان همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و در خرابی‌های دندانی ترمیم به موقع می‌تواند از مشکلات جدی بعدی جلوگیری کند. از این رو پس از رعایت نکات بهداشتی توصیه شده در مورد دندان‌هایتان بهتر است با انتخاب یک دندان‌پزشک مجرب و متخصص دندان‌ها را هر 6 ماه یک‌بار معاینه کنید تا خرابی‌های احتمالی را در بهترین زمان ممکن ترمیم کنید. این امر علاوه بر حفظ سلامت دهان و دندان شما به کاهش هزینه‌های درمانی که همواره یکی از مسئله‌های مهم در امور دندانپزشکی است کمک می‌کند.

انتخاب یک متخصص مجرب در امور دندانپزشکی یکی از مسائل مهم افراد در پرداختن به امور سلامت دهان و دندان است. چرا که افراد تمایل دارند که علاوه بر کنترل هزینه‌های خود، دندان‌های خود را به فردی مجرب بسپرند و در انجام امور درمانی دندان مجبور به دوباره کاری نباشند و انتخاب دندان‌پزشک نامناسب ممکن است خسارات جبران ناپذیری به همراه خود داشته باشد.

انتخاب دندانپزشک مناسب

در ادامه به بررسی نکاتی برای کمک به انتخاب دندانپزشکی مناسب و مجرب می‌پردازیم.

نکاتی برای انتخاب مطمئن

پرس‌وجو از افراد آگاه

شاید این راهکار مسئله بسیار ساده‌ای به نظر برسد اما همیشه تجربه اطرافیان در استفاده از خدمات دندانپزشکی می‌تواند یکی از مهم‌ترین و دقیق‌ترین راهنماهای شما برای انتخاب دندان‌پزشک مورد نظرتان باشد. چرا که هر دندان‌پزشک خوب قطعاً تعدادی زیادی بیمار دارد که به کار او اعتماد کامل دارند و سال‌هاست از خدمات آن دندان‌پزشک استفاده می‌کنند. اگر در شهری هستید که آشنایی در آنجا ندارید سعی کنید از بیماران قبلی دندانپزشکی که انتخاب کرده‌اید درباره تجربه ویزیت‌های قبلی‌شان سؤال کنید و این موضوع را به خاطر داشته باشید که دندان‌پزشک خوب به طور معمول در بین مردم شناخته شده است.

همچنین علاوه بر مهارت در کار، یک پزشک مجرب و متخصص را می‌توان از نحوه برخورد با بیماران و کادر کلینیک مورد بررسی قرار داد چرا که یکی از نشانه‌های یک پزشک باتجربه داشتن صبر و شکیبایی در هنگام ویزیت بیمار، هر گونه عمل دندانپزشکی و یا کنترل شرایط بحرانی است.

انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال

داشتن تخصص مرتبط

از جمله مواردی که در این مبحث بسیار باید مورد توجه قرار بگیرد تخصص پزشک مورد نظر شماست. بهتر است بدانید که امروزه علم دندانپزشکی بسیار تخصصی دنبال شده و بسیاری از پزشکان تنها در حیطه‌های تخصصی خویش به ویزیت بیماران می‌پردازند. پس بهتر است در ابتدا به این مسئله توجه داشته باشیم که عملی که به آن جهت به مراجعه به دندانپزشک نیاز پیدا کردیم مرتبط با تخصص پزشک مورد نظر ما باشد. همچنین یکی از مواردی که در این مسئله می‌تواند مورد توجه قرار گیرد رزومه دندانپزشک است.

رزومه علمی معتبر

این‌که دندانپزشک شما از چه دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده است و تحت تعلیم چه آموزش‌هایی بوده است به طور قطع یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب وی است. رزومه و سوابق تحصیلی معتبر از مسائل شاخص در تشخیص بار علمی پزشک مورد نظر است. البته در همه موارد استثناهایی نیز وجود دارد اما به طور معمول افرادی که تحت آموزش مراکز معتبری بوده‌اند شما را از انتخابتان پشیمان نمی‌کنند.

سابقه کاری دندانپزشک

از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب دندانپزشک مناسب و مجرب داشتن سابقه کاری مطلوب است. علم دندانپزشکی از جمله علومی است که علاوه بر دانش کافی نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. هر چقدر دندان‌پزشک شما سابقه کاری بیشتری داشته باشد مهارت بیشتری در برخورد با انواع مشکلات دهان و دندان شما دارد؛ اما در نظر گرفتن این نکته هم مهم است که بسیاری از دندان‌پزشکان جوان نیز هستند که در دوران تحصیل به مهارت کافی در کار درمان رسیده‌اند و شما به راحتی می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

تجحیزات دندانپرشکی

به‌روز بودن دندان‌پزشک

فناوری‌ها در علم دندانپزشکی هر روزه در حال به روز شدن است و یک دندانپزشک مجرب خود را با آخرین فناوری‌های دندانپزشکی آپدیت می‌کند، این تکنولوژی جدید که هم باعث راحتی کار دندان‌پزشک و هم راحتی بیمار می‌شود دقت کار پزشک را نیز بالا می‌برد. پس با توجه به این موارد بهتر است به سراغ دندانپزشکی بروید که با تکنولوژی روز این علم پیش می‌رود و شما را با روش‌های نوین درمان و تشخیص ویزیت می‌کند.

بیمه دندانپزشکی

شاید بتوان بیمه را یکی از مواردی در نظر گرفت که می‌توان با آن به سابقه دندان‌پزشک پی برد. معمولاً بیمه‌ها با دندان‌پزشکانی که سابقه خوبی ندارند و عموم بیماران از آن‌ها ناراضی هستند و یا دندان‌پزشکانی که مراجعان کمی دارند قرارداد نمی‌بندند. پس بهتر است به دندان‌پزشکانی که با بیمه‌های معتبر قرارداد بسته‌اند توجه داشته باشید.

تعرفه خدمات دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی تعرفه‌های مشخصی دارند. البته این تعرفه با توجه به مواد مورد استفاده، مهارت و تخصص دندان‌پزشک و یا بسیاری از عوامل دیگر در مطب‌ها و کلینیک‌های مختلف ممکن است کم و یا زیاد باشد؛ اما باید توجه کنید که همیشه هزینه بالا نشانه کیفیت کار نیست و در مقابل هم نباید به خاطر هزینه کمتر دندانپزشکی را انتخاب کنید که به دلیل استفاده از وسیله‌ها و مواد نامرغوب ممکن است به شما خسارات جبران‌ناپذیری بزند. یک دندان‌پزشک خوب همیشه باید بتواند فهرستی از هزینه‌هایی که پیش روی بیمارش قرار دارد از جمله هزینه تصویربرداری، پر کردن، روکش کردن و یا انواع خدمات دیگر را در اختیار بیمار قرار دهد تا بیمار بتواند به راحتی در مورد خدمات و هزینه‌های خود برنامه‌ریزی کند.

مهارت‌های حیاتی برای یک دندان‌پزشک خوب

یک دندان‌پزشک خوب و قابل اعتماد علاوه بر مهارت‌های دندانپزشکی نیاز است که دارای اخلاق حرفه‌ای نیز باشد. دندانپزشکی که انتخاب می‌کنید باید مسئولیت پذیر باشد و صبر و حوصله کافی برای برخورد با بیماران را داشته باشد. همچنین داشتن سرعت و دقت کافی یکی از مهم‌ترین موارد در وجود یک دندان‌پزشک حرفه‌ای است.

بهترین دندانپرشک

جمع بندی

همان‌طور که واضح و مبرهن است دندان یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین اعضای بدن انسان است. انتخاب دندان‌پزشک متخصص و ماهر یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است که باید با دقت کافی انجام شود چرا که به دلیل اهمیت بالای این عضو و همچنین هزینه‌های بالای تعرفه‌های دندانپزشکی گاهی خسارات جبران ناپذیری از این بخش به افراد وارد می‌شود.

نظر خود را بیان کنید
نظرات
19/10/1399 07:42 ب.ظ
به نظر من دندان پزشک‌باید در درجه اول خوش اخلاق باشه و‌حس خوبی و‌به مریض منتقل کنه چون کلا دندان پزشکی رفتن برای همه احساس ترس و‌استرس ایجاد میکنه
و در نهایت من خودم ترجیح میدم پیش اون دندان پزشکی برم که همه از کارش تعریف میکنن
فیلترها
Sort
display